De trend van car wrapping

Wat is car wrapping?

Car wrapping houdt simpelweg in: een auto inpakken. Dit wordt meestal gedaan middels een vinyl folie. Middels deze folie kan de kleur van een auto worden veranderd en kunnen auto’s bepaalde berichten of logo’s met zich meedragen. Dit wordt bijvoorbeeld veel gedaan om reclame te uiten middels de bedrijfsauto. Dit werd allereerst veel gedaan op treinen. Hoewel, toen deze wraps pas net op de markt waren, kwam het vaak voor dat deze te snel loslieten. Op hedendaagse dag is de folie goed geoptimaliseerd en bruikbaar voor alle voertuigen.

In de meeste gevallen is de folie die gebruikt wordt gemaakt van vinyl, een materiaal dat goedkoop en licht is. Over dit materiaal kunt u hier meer lezen.

Waarvoor dient car wrapping?

Car wrapping heeft twee hoofddoelen, namelijk de kleur of design van een auto veranderen of om reclame te maken. Vaak is het tweede van pas, waarbij bedrijven graag hun logo’s en Unique Selling Points op hun bedrijfsauto willen hebben staan.

Deze trend is steeds bekender geworden vanaf 1993, wanneer Pepsi Co een bus heeft veranderd middels vehicle wrapping om hun nieuwe product te adverteren. Dit was een eye-opener voor kleinere bedrijven om hetzelfde te doen, ook al was dit best duur. Vanaf dit moment, zijn er steeds meer garages gekomen die zich hiermee bezig houden en is de prijs drastisch verlaagd.

Op hedendaagse dag wordt car wrap ook gebruikt om de lak van een auto te beschermen en om eventueel de kleur van een auto te veranderen Dit is namelijk een goedkopere optie dan het laten bespuiten van een auto over bestaande lak. Vaak moeten dan onderdelen worden gedemonteerd, de kleur consistent veranderen en omgaan met roest. Daarnaast kan bij car wrapping de lak van een auto zich beter weren tegen de zon en bijvoorbeeld vogelpoep. Er zijn veel gespecialiseerde bedrijven die deze folie kunnen toepassen bij uw auto, zoals auto wrappen eindhoven